Hallgasd meg a legújabb Solution Space
epizódot, most először ingyenesen
Ez itt a támogatói extra műsorunk, amiben leadership problémák lehetséges megoldásairól beszélgetünk. A formátum egyszerű: küldj nekünk egy kérdést, amiben kifejted egy munkahelyi kihívásodat, mi pedig 25-30 percben arról beszélgetünk, hogyan oldanánk meg.
Habár a kéthetente megjelenő Solution Space epizódjainkat csak támogatóinkkal osztjuk meg, most egy kis meglepetéssel készültünk: ez az epizód mindenki számára ingyenesen elérhető. 🎄
Ha szereted, amit csinálunk vagy tetszett ez az epizód, támogasd a munkánkat, így az összes Solution Space epizódot meghallgathatod.
🙋 A mai kérdés
Miként tudod, és egyáltalán mennyire feladatod egy olyan kollégádat motiválni, akinek nem te vagy a vezetője? Erre a kérdésre keresi a választ kedves hallgatónk-kérdezőnk:
Hogyan tudom motiválni a kollégáimat nem vezetőként? Van egy csapattársam, akin azt érzem, hogy nem motivált. A teljesítményével is vannak gondok, de inkább a panaszkodás, problémázás erős. Már adtam neki is visszajelzést és beszéltem a főnökünkkel is. Hogyan tudom őt motiválni? És mennyire az én feladatom ez?
Ha neked is van kérdésed, írd meg nekünk a sziasztok@avkpodcast.hu e-mail-címre vagy ezen az űrlapon elküldheted nekünk névtelenül.
💬 Amikről beszélgetünk
Mennyire a te feladatod másokat motiválni nem vezetőként?
Hogyan hat egyetlen ember az egész csapat teljesítményére?
Van-e összefüggés a motiváció és a teljesítmény között?
Sárkány ellen sárkányfű: hogyan lesz a panaszkodásból aktív problémamegoldás?
Miért kell néha megállni és reflektálni?
Feladatunk-e “rendőrködni”?
⚡ Lehetséges megoldások
A te feladatod is, hogy motiváld a csapattársaidat: cége, szerepköre és besorolási szintje válogatja, de jellemző minta, hogy senior és magasabb szinten, de nem vezetői pozícióban azt gondoljuk: ez nem az én dolgom. Ami valóban így van egy pályakezdő, egy új belépő, egy senior szint elérésén dolgozók kollégád esetében, de komoly akadály lehet a karrieredben, ha a “nem az én dolgom” kártyát húzod elő. (Avagy az talán jobb megfogalmazás, hogy nagyot lökhet a karriereden, amennyiben te is aktív szerepet vállalsz ebben.) Adj visszajelzést, beszélj a vezetőddel, segítsd a kollégádat.
A csapatteljesítmény maximumát a leggyengébben teljesítő tagja határozza meg: többek között ezért is áll mindenkinek az érdekében, hogy segítse a csapattársait. És igen, a problémát a vezetőnek kell megoldania, de nem csak neki kell rajta dolgoznia. A panaszkodás ritkán viszi előre a dolgokat, a segítség viszont szinte mindig.
Biztosan a motivációval van a gond? Könnyű rásütni valakire, hogy “nem motivált”, de közben ezernyi szempont lehet, ami nem látszódik és amiről nem tudunk. Beszélgettél már erről a kollégáddal? Ez csak egy esés a jelenlegi teljesítményében, vagy egy folyamatos alulteljesítés?
Biztosan a csapatmunkával van a gond? Érdemes megnézni, hogy van-e több csapaton átívelő szál, ami miatt jelentkezik a probléma; felülvizsgálni a csapat munkamódszereit; és azt is érdemes lehet ellenőrizni, hogy van-e valódi probléma a panaszkodás mögött.
Sárkány ellen sárkányfű: fordítsd meg a panaszkodást. Nagyon könnyű átkeretezni a helyzetet és a beszélgetést a “te mit tudsz tenni azért, hogy jobb legyen a helyzet?” kérdéssel.
Állj meg és reflektálj: ez egy minta vagy csak néhány elkülönített eset Ne “rendőrködj”: nem az a dolgod, hogy számon kérj valakit, akinek nem vagy a vezetője. Ha alapvetően segítőkész vagy hasonló helyzetekben, figyelj oda, mert a compassion fatigue könnyen a padlóra ránthat.
🧡 Like, share, subscribe: ha tetszett az epizód, oszd meg valakivel, akinek úgy gondolod, hogy hasznos lehet.
📮 Elakadtál? Kérdésed van? Megosztanád velünk? Írj nekünk a sziasztok@avkpodcast.hu e-mail-címre.










